#UFImattersEU

#UFImattersEU

#UFImattersEU

#UFImattersEU – Kampania uświadamiająca konsumenta

Produkty chemiczne codziennego użytku mogą być szkodliwe w przypadku gdy są niewłaściwie stosowane, lub przechowywane. Zawsze zaleca się przechowywać produkty poza zasięgiem dzieci. Wypadki z produktami chemicznymi codziennego użytku mogą wydarzyć się w każdej chwili – zwłaszcza kiedy masz małe dziecko.

Od stycznia 2021 roku na etykietach produktów konsumenckich zaczęły pojawiać się kody UFI. Można zauważyć je na środkach czyszczących, produktach do dezynfekcji, farbach czy nawozach. Kod UFI jest to unikalny 16 znakowy kod identyfikujący produkt. Jest to również informacja, że skład produktu oraz informacje o jego zagrożeniach zostały przekazane ośrodkom zatruć.

W przypadku zaistnienia nieszczęśliwego wypadku należy zlokalizować kod UFI na produkcie oraz przekazać go lekarzowi, w celu udzielenia pierwszej pomocy. Dzięki temu lekarz może szybciej zidentyfikować zagrożenia i wdrożyć odpowiednie leczenie.

Do 2025 roku wszystkie produkty stwarzające zagrożenie, w trosce o bezpieczeństwo konsumenta będą posiadały kod UFI na etykiecie produktu.

Obecnie Europejska Agencja Chemikaliów przeprowadza kampanie uświadamiające na temat kodu UFI w social mediach pod hasztagiem #UFImattersEU. Niedawno do akcji jako partner przyłączyło się Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości A.I.S.E. ECHA poszukuje kolejnych partnerów, którzy pomogą w rozpowszechnianiu informacji i dotarciu do jak największej liczby rodziców w Europie, takich jak władze, inne sektory przemysłu, firmy, organizacje konsumenckie itp., aby pomóc w rozpowszechnianiu zestawu narzędzi.

UFI campaign
UFI campaign ECHA

Więcej informacji:

#UFImattersEU – social media campaign – Poisoncentres – ECHA (europa.eu)