SDS SCREENING
Centrum Ekotoksykologiczne oferuje indywidualne doradztwo dotyczące zarządzania substancjami chemicznymi, mieszaninami i wyrobami w twojej firmie obejmujące między innymi przegląd posiadanych kart charakterystyki oraz sprawdzenie zgodności z wymaganiami rozporządzeń REACH i CLP.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami telefonicznie +48 793 988 790 / 32 202 90 34 lub przez e-mail: ekotoks(at)ekotoks.pl
Zakres usług:
- Zidentyfikowanie substancji, mieszanin i wyrobów chemicznych używanych w przedsiębiorstwie na podstawie informacji od klienta (karty charakterystyki – SDS, rozszerzone karty charakterystyki – e-SDS, inne dokumenty);
- Opracowanie listy dostawców;
- Opracowanie listy SDSów (e-SDSów) otrzymanych od dostawców;
- Ocena jakości kart charakterystyki przy użyciu odpowiedniej metodologii;
- Identyfikacja błędów w kartach charakterystyki – wiedza o niezgodności karty z wymaganiami prawnymi umożliwia identyfikację słabych punktów i obszarów, które wymagają natychmiastowej uwagi.
SDS SCREENING jest wykonywany w oparciu o Metodologię Sprawdzania i Oceny Jakości Kart Charakterystyki opracowaną przez Centrum Ekotoksykologiczne.
Metodologia Sprawdzania i Oceny Jakości Kart Charakterystyki zawiera Kwestionariusz kontroli kart charakterystyki – PDF, WORD document.
Kwestionariusz jest użytecznym narzedziem komunikacji z dostawcami w celu poprawieniu błędów w kartach charakterystyki. Przegląd SDS opiera się na identyfikacji poważnych błedów jakimi są niezgodności z obowiązującymi przepisami: rozporządzeniem 1272/2008 (CLP), rozporządzeniem 2016/830.
W ramach SDS SCREENING zapewniamy:
1) Opracowanie listy dostawców – EXL file
2) Opracowanie listy otrzymanych od dostawców kart charakterystyki – EXL file
3) Metodologię Sprawdzania i Oceny Jakości Kart Charakterystyki – PDF document
4 Raport z kontroli i ocenę jakości SDSów – PDF document
Metodologia Sprawdzania i Oceny Jakości Kart Charakterystyki obejmuje:
1. Kroki dla dalszych użytkowników dotyczące oceny SDSów otrzymanych od dostawców
a. Jeśli są wątpliwości odnośnie dokładności lub kompletności danych – skontaktuj się ze swoim dostawcą;
b. W przypadku pojawienia się nowych informacji dotyczących niebezpiecznych właściwości substancji lub mieszaniny lub środków kontroli ryzyka – przekaż informacje swojemu dostawcy;
c. Archiwizuj dokumentację z kontroli SDSów;
d. Przekazuj pracownikom informacje z kart charakterystyki istotne dla obowiązków jakie wykonują, upewnij się, że mają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swojej pracy.
2. Poziomu kontroli SDSów:
a. Wstępne sprawdzenie podstawowych wymagań – np. język, data opracowania, daty rewizji, format, obecność scenariusza narazenia;
b. Sprawdzenie klasyfikacji substancji w odniesieniu do rozporządzenia CLP;
c. Sprawdzenie klasyfikacji mieszaniny – sprawdzenie klasyfikacji składników i zgodności z rozporządzeniem CLP;
d. Sprawdzenie zgodności środków kontroli ryzyka z rozporządzeniem (EU) 2015/830;
e. Szczegółowe sprawdzenie SDS – obejmuje m.in. sprawdzenie klasyfikacji mieszaniny.