SPRZEDAŻ ONLINE I REKLAMA PRODUKTÓW CHEMICZNYCH

Centrum Ekotoksykologiczne
oferuje kompleksowe usługi w wypełnieniu obowiązków wynikających z rozporządzenia REACH i CLP oraz we wprowadzaniu na rynek produktów chemicznych. Oferta obejmuje: doradztwo, przygotowanie niezbędnej dokumentacji, poprowadzenie całego procesu rejestracyjnego w urzędach krajowych oraz systemach europejskich, a także zapewnienie zgodności z wymogami prawnymi.


Zapraszamy do kontaktu: 📩 ekotoks(at)ekotoks.pl | 📞 +48 32 202 90 34

Mieszaniny i produkty chemiczne klasyfikowane jako niebezpieczne muszą spełniać szereg nowych wymagań dotyczących sprzedaży online, a także spełniać wymogi informacyjne podczas reklamowania produktów. Nowe wymagania wynikają ze zaktualizowanego rozporządzenia CLP, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników i konsumentów, a także dostosowanie do postępu technologicznego i zmieniających się form sprzedaży produktów.

Każdy producent, dystrybutor oraz sprzedawca muszą zwrócić szczególną uwagę na treść ogłoszenia produktu chemicznego oraz jego reklamy i materiałów marketingowych.

  1. REKLAMA I MATERIAŁY MARKETINGOWE – artykuł 48 rozporządzenia CLP

Każda reklama substancji oraz mieszaniny klasyfikowanej jako niebezpieczna powinna wskazywać:

  • odpowiedni piktogram określający zagrożenie,
  • hasło ostrzegawcze,
  • klasę zagrożenia,
  • zwroty określające zagrożenie.

Należy pamiętać, że reklama może być realizowana za pomocą różnych kanałów przepływu informacji. Zatem każda forma reklamy: prasowa, internetowa, mobilna, czy reklama w przestrzeni publicznej będzie musiała zawierać wyżej wymienione elementy dla produktu klasyfikowanego jako niebezpieczny. Również broszury, katalogi i materiały marketingowe stanowiące element reklamy produktu będą podlegały pod powyższe wymagania.

  • SPRZEDAŻ ONLINE – artykuł 48a rozporządzenia CLP

Podmioty wprowadzające substancje i mieszaniny niebezpieczne za pośrednictwem sprzedaży online muszą wskazać elementy etykiety wymienione w artykule 17 rozporządzenia CLP:

  • nazwę, adres i numer telefonu dostawcy,
  • nominalną ilość tej substancji lub mieszaniny,
  • identyfikator produktu – UFI,
  • piktogramy określające rodzaj zagrożenia,
  • hasła ostrzegawcze,
  • zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia – zwroty H,
  • zwroty wskazujące środki ostrożności – zwroty P,
  • informacje uzupełniające.

Mogą to zrobić zarówno poprzez dodanie wyraźnego i czytelnego zdjęcia części etykiety, lub poprzez umieszczenie niezbędnych informacji w ogłoszeniu.

Planowane kontrole:

W roku 2025 planowane są kontrole w ramach projektu REACH-EN-FORCE (REF)-13. Ich celem będzie sprawdzenie czy chemikalia sprzedawane online są zgodne z ograniczeniami REACH, a także czy etykiety mieszanin oraz ich oferty online zawierają odpowiednie informacje o niebezpieczeństwie i zagrożeniu jakie stanowi produkt.

Kryteria klasyfikacji: https://ekotox.pl/karta-charakterystyki/clp/klasifikacja-substancji/


Skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy